Фабендроб
Галерия (3)

9 – 21 февруари 2022
галерия „Аросита“ и галерия „Depoo“

Макар и пандемичните ограничения да дават сериозно отражение, най-вече емоционално, тазгодишното издание на станалата традиционна февруарска изложба в галериите „Аросита“ и „Depoo“ имаха дух на празник.

Експозицията, която през годините имаше различни имена – Viva Love, 2018, Forever In Love, 2019, и Just Love, 2021, – тази година беше под всеобхващащото Red (Червено). Red е съставена от произведения на 12 автори, която се представя в двете галерии, както и на платформата depoo.space/red.

През месеца, в който най-много се говори за любов и вино, Red включва по-широк кръг от теми, вълнуващи артистите, самите те достатъчно разнообразни и интересни в творческите си търсения и стилистики.

Както в живота, червеното оцветява и лошото, и доброто...

То е в любовта и в омразата, във виното и в кръвта, в болката и в радостта – обира емоциите ни в едно.

В началото на годината двете галерии имат чудесната възможност да представят на публиката автори, много от които показват изкуството си най-вече в интернет платформи или извън страната. В експозицията са включени Антон Терзиев, Михаела Зоева, Борис Колев (B.A.I.L.A.), Рада Якова, Сашо Стоицов, Стефан Петрунов, Лияна Димитрова, Людмил Лазаров, RASSIM, Nir Vena, Миа Момчилова и J.PANK. Голямото предизвикателство и достойнство на изложба с толкова много артисти е сполучливото и балансирано представяне на всеки от тях. Red показва на едно място произведенията на автори, работещи с доста различни пластични похвати. Това превръща идеята в своеобразен калейдоскоп на съвременни артисти, а това дава възможност на публиката да се срещне и с не толкова познати за нея имена.

Стана традиция в тези експозиции поканените артисти да покажат произведения като част от свои проекти, които предстои да развият през годината в индивидуални изложби. Такъв е случаят с работите на Борис Колев (B.A.I.L.A.), Антон Терзиев и Михаела Зоева. Като цяло това са най-новите работи на художниците, изключение прави (а той обича изключенията) работата на RASSIM, която не е показвана никъде досега и е една от първите му в много популярната му серия „Органични картини (рисунки с холографския код на художника)“. Винаги изненадващият с нещо Сашо Стоицов показва съвсем нова работа, която като стилистика го представя в нова светлина.

Без да се спираме на отделните произведения, очевиден е стремежът към демократизиране на изкуството,

като се разчупят преградите между така нареченото изкуство за елита и за широката публика,

като това се спомага и от непринудената атмосфера на двете галерии. Не става дума само за мястото, а за лекотата, с която се поставят на вниманието на ценители и зрители имена, които не са широко популярни, наред с вече наложили се артисти. Като прибавим и факта, че на едно място са събрани идеалисти в отношението си и разбирането си за изкуство, изложбата се превръща в събитие.


+++

Публикацията е от Бюлетин на СБХ, брой 01 / 2022, 32 с.
Целия брой можете да разгледате и прочетете тук

Смислови групи: