Лични данни и образование
Младен Младенов е роден през 1932 в София. Дипломира се в Художествената академия в специалност „Живопис“ в класа на проф. Илия Петров през 1958. Година по-късно започва работа в Бургаския театър и веднага се налага като оригинален сценограф и партньор на най-интересните режисьори на България – Юлия Огнянова, Вили Цанков и Леон Даниел. Създаденият артистичен контакт между тези нестандартни творчески личности за години напред оставя следи в кариерата на всеки един от тях. Младен Младенов е пълноценен съавтор на театралните спектакли. Особено високо е оценена работата му в бургаските постановки „Чудак“ и „Крал Пиф Паф“.
В близо 45-годишната си театрална кариера е бил част от постановъчния екип на повече от 250 спектакъла в театри в столицата и страната. Работи с режисьорите Асен Шопов, Крикор Азарян, Красимир Спасов, Борислав Чакринов, Стоян Камбарев и др. Особено високо е оценена работата му освен в бургаския му период и в Пазарджишкия театър по пиесите „Януари“ и „Голямата печалба“, в Пловдив по „Олимпий или …“, в Перник – „Опит за летене“, във Военния театър в София – „Хамлет“, „Да се провреш под дъгата“, „Поетът и Планината“, в Народния театър – „Последен срок“, МГТ „Зад канала“ – „Завръщане у дома“.
Работил е като художник на игрални и телевизионни филми, а с решението си на „Между релсите“ (режисьор Вили Цанков) печели награда във Венеция. В съавторство с Руси Чанев пише книгите „Битак. Бардак“ и „Три неснимани филма“. Носител е на наградата „Златен век“ на Mинистерството на културата за цялостно творчество.
Критика
Театроведът Любомир Тенев го определя като „ироник – остър, студен, подигравателен, той ненавижда всяка сантименталност, всяка нота на утешителна илюзия сред суровостта на живота. В неговия декор има жесток и същевременно хуманен бунт. За него хуманистичният бунт, хуманистичният патос е нещо много сериозно и не могат да бъдат заменени със сантиментална красивост.“