19 септември – 8 октомври 2023
галерия „Контраст“, София
Фина плетеница от цветни водни импулси, на места унесени в успореден бяг, другаде в любовна игра или плавен танц; тънки струйки, които се срещат, докосват, преплитат и преливат, приемайки една от друга допълнителните си цветове. Хартия, която прозира изпод капките, изтъквайки собствените си достойнства. Защото, знае се, хартията е най-важното при акварела.
Инвенции, излитащи една от друга, изпълнени с опиянение, страст и тиха наслада, спокойствие и мъдрост. Инвенции, които изпълват интериора на галерията с внушението, че нямат край, че тук представените акварели са фрагмент от дълга, обилна и вдъхновена работа.
Красимира Дренска-Вирц е добре познат на българската публика автор. Графичните листове на младата още художничка изпълваха с виртуозното си изпълнение зрителя с възторг и уважение. От края на седемдесетте години тя живее в Швейцария. В продължение на десетилетия се осъществява като реномиран преподавател по графични техники в Шуле фюр Гесталтунг, Базел. Но, както се казва, не са малко графиците, които в зенита на своята зрялост оставят черно-белите техники и хвърлят отчаяни усилия да разгадаят тайнството на цвета. Колко от тях успяват?
Красимира Дренска-Вирц / Contrepoint, 2022
Красимира прави това успешно. Не от комплекси за малоценност. Като че ли натрупаната десетилетия професионална и емоционална култура води до една щастлива метаморфоза в еволюцията на изисканата ѝ натура, за да може да продължава да изразява богатството на своя талант с възторга и радостта, които изживяват при експеримента и овладяването на цвета истинските колористи.
Затова от многослойното звучене на представените в изложбата акварели несъмнено превъзходство имат онези, в които доминира цветът.
Надежда Кутева
+++
Публикацията е от Бюлетин на СБХ, Брой 04/ 2023, с. 65
Целия брой можете да разгледате и прочетете тук: