Косьо Минчев / SIgnal
13 май – 8 юни 2021
СБХ, Шипка 6, 1 етаж, зала 1B
Тлението, тлението, което ни следва с тихото настървение на кварталния хулиган, винаги там, винаги на хвърлей място, напомняйки ни с присъствието си за това, което дължим. Абстрактното задължение!
Задължението в лимита, в който се помещаваме тук.
Нашето възкресение дири любовта, на която да се посвети и да излезе от света на тленното.
В цялото си упование за това отчаянието е обърнало поглед към чувственото и моли за последен шанс. А любовта е там, недокосната от времето, един тотем, иконичен образ, паметник на страстта. Един фетиш от желанията, които вече обаче са способни да съзидават. Да съзидават плът, форма и образи, личности, сурогати, проекции, желания, обещания, хиляди молби и прелестни мигове. Моделирани дори през свободната воля на колективното ни съзнание, което произвежда сигнали в ареала на културното ни обозримо.
Прес СБХ
+++
За художниците
Косьо Минчев и Людмила Магдалена за първи път се представят заедно в изложба, макар да са житейски свързани и обменът на творчески идеи вероятно е част от ежедневието им въпреки разстоянията, движението през океана, или… вероятно не е. Косьо Минчев, който от 25 години живее в Ню Йорк, идва със скулптури, създадени там. Людмила Магдалена се занимава с фотография от 10 години и в тази изложба показа нережисирани образи, „образи в живия живот“.
Поредица от случайности доведе до едновременното откриване на две изложби на двамата автори в София – SIGNAL на „Шипка“ 6 и SON в One Gallery. Това дублиране се явява и един своеобразен пърформанс, в който непредвидено участват и улиците между двете галерии, докато зрителите се придвижват от едната зала към другата в очакване да потърсят разликата, да видят нюансите в идеята на двамата автори.
В SIGNAL Людмила Магдалена е събрала фотографии с „женска чувствителност“, и въобще нарича цялата изложба „женска“ – сред фотографиите ще видим неин автопортрет, а една от представените четири скулптури на Косьо Минчев е неин портрет.
В One Gallery е изложбата с „мъжка чувствителност“ – между тях са
автопортрет на Косьо Минчев и негов фотопортрет от Людмила Магдалена; представените фотографии са с „мъжки образи“, както ги определя авторката им.
Людмила Магдалена е родена през 1976 във Варна. Завършила е художествена гимназия и НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, специалност „Анимационна режисура“. Участвала е във фестивали с късометражно кино, анимация и видеоинсталации, една от които е откупена от Националната галерия. От 10 години работи в областта на фотографията.
Косьо Минчев е роден през 1969. Завършва Националната художествена академия. Той е един от най-видимите и дори скандални автори, свързани с дейността на групата XXL през 90-те. Известен е със своите провокативни ре-концептуализации на класическата живопис и скулптура. От 1997 живее в Ню Йорк. Той е излагал творбите си в цяла Европа и в САЩ, включително в Херинген Кунстферайн в Германия, Дом Витгенщайн във Виена, Музея на изкуствата Куинс в Ню Йорк и Обществената галерия „Бомонт“ в Люксембург. Изложбите му са обект на много публикации, включително The New York Times, Village Voice, Sculpture Magazine, Woxx, Zeitung vum Lëtzebuerger Vollek и D'Lëtzebuerger Land в Люксембург, в. „Култура“ и др.