Лични данни и образование

● Образование
1995-2001 – НХА, София, магистърска степен, илюстрация и графичен дизайн
1989-1994 – Националната гимназия за приложни изкуства „Св. Лука“ – София, специалност Текстил

● Награди, стипендии /избрани/
за проекти: 2021, 2022 - Национален фонд "Култура"; 2020 - Столична община (арт-филм)
награди за абстрактна живопис:
2021 – конкурс на галерия [a] cube contemporary, София, награда на публиката
2020 – конкурс на галерия [a] cube contemporary, София, 2ра награда
награда за стенопис:
2020 - проект "RAL Indoor Murals", Филаделфия/ САЩ;
награди за живопис:
2005 - "Rolf Broenstrup", Хановер/ ФРГ
2003 - община Лаацен, Хановер/ ФРГ
награди за дизайн: 2010 – туристическо лого на община Шабла; 2002 – лого редизайн /конкурс МВнР/ за национално участие във фестивал Europalia, Белгия и др.

● Публични поръчки /избрани/ 2018-2020 Столична библиотека; 2001-2008 Столична община; 2008-2020 Издателство Eрго и др., дизайн на книги; от 2019 - арт директор на фондация HINSA (международен арт проект), цялостна дизайнерска концепция

● Международни събития (национален представител) 2021 - XI симпозиум Замък Папенхайм/ Унгария; 2008 - Симпозиум EUropas Mitte, Фулда/ ФРГ; 2002 - Симпозиум на Съюза на художниците, Вернигероде/ ФРГ; 2001 - IV Jeux de la Francophonie, Отава/ Канада и др.

● Художествена практика: живопис, видео арт, хепънинг, инсталация, рисунка, графичен дизайн (книга, плакат, корпоративна идентичност), копирайтинг, експериментална бижутерия.
Техники: акрил, масло, акварел, гваш, пастел, смесена техника, молив, лавис, литография, Джиклé принт. Барамó често включва концептуални текстове към визуалната част. Авторката има авангардни търсения и е създател на визуалния език "Седиментен процес".

● Езикови познания: английски, немски, френски

Избрани самостоятелни изложби

2023 – галерия Ракурси, София (живопис) – предстоящо
2022 – [a] cube contemporary gallery, София/ БГ (живопис) – предстоящо; с подкрепата на НФК
2021 – галерия [a] cube contemporary, София (живопис, концептуални текстове); с подкрепата на НФК
2020 – Български културен институт, Будапеща/ Унгария (живопис, концептуални текстове, рисунка, арт-филм "Споделени пространства" /Shared Spaces/– международна премиера)
2020 – галерия [a] cube contemporary, шорт филм "Споделени пространства" (видео арт "Noumenon") – по нейна идея, сценарий, изпълнение, живопис; с подкрепата на Столична община
2018 – галерия [a] cube contemporary, София (живопис, концептуални текстове)
2013 – Общинска галерия, Банкя (живопис)
2008 – галерия Максим, София (живопис и хепънинг)
2006 – галерия Alte Feuerwache, Гьотинген/ ФРГ (живопис)
2006 – VERDI институт, Lage Hörste/ ФРГ (живопис, рисунка)
2005 – Български културен институт, Берлин-център/ ФРГ (живопис)
2005 – Музей Гропиус, Алфелд/ ФРГ (живопис)
2004 – изложбено пространство община Лаацен, Хановер, ФРГ (живопис)
2004 – Гьоте институт, Гьотинген/ ФРГ (живопис, рисунка)

2004 – галерия на гилдията Kuenstlerhaus, Гьотинген/ ФРГ (живопис)
2004/ 03 – VERDI институт, Берлин Ванзее/ ФРГ (живопис)
2003 – галерия Studio Wasserscheune, Ербсен/ ФРГ (живопис, хепънинг)
2003 – галерия Torhaus, Брауншвайг/ ФРГ (живопис)
2002 – галерия Николов, Хале-Заале/ ФРГ (живопис)
2001 – галерия Артамонцев, София (живопис)

Избрани общи и колективни изложби

2021 – галерия Ари Купсус, Будапеща/ Унгария; – галерия-музей Класика, София;
2021– галерия Соня Монти, Париж/ Франция (изложба за съвременно европейско изкуство)
2019 – арт панаир "Art Fair West", Норуич/ Англия; – галерия Luxart, Рим/ Италия
2018 – международна изложба за модерно изкуство "Armory Show", галерия Stricoff, Ню Йорк/ САЩ;
2018 – галерия-музей Класика, София/ БГ
2017 – арт панаир "Art Basel", проект "Artbox", Швейцария
2016 – Проект "Изкуството среща историята", Гримберген, Брюксел/ Белгия (изложба "Класически модернизъм и съвременно изкуство")
2014 – галерия V&V , Виена/ Австрия; – галерия Европа, София
2010 – Художествена галерия "Илия Бешков", V-то биенале, Плевен
2009/ 08 – галерия на СБХ, експериментално изкуство "Секция 13", София
2009 – Национална галерия за чуждестранно изкуство (Франкофония), София
2001 – Musée des Beaux Arts, Отава/ Канада

Произведенията на автора се намират в

(2021 г) Iszkaszentgyörgy - колекция съвременно изкуство, Унгария; галерия Ари Купсус, Будапеща/ Унгария
(2020 г) RAL, CODAworx – Филаделфия/ САЩ – Номиниран – Филаделфия, САЩ - стенопис
(2020 г) Български културен център - Будапеща, България
(2018 г) Галерия-музей Класика, България
(2015 г) Общинска художествена галерия Балчик, България
(2009 г) Шаблагриен център - общинска галерия, България

Професионален статус

визуален артист на свободна практика

Критика

критически студии за изложби и арт-филм в български медии
Baramó Art / Contemporary Art / Critical Contribution (baramo.art)

Избрани каталожни издания към изложби

Каталог 2021: Baramó - painting, България; ISBN: 978-619-92059-0-7
Каталог 2003: Елица Баръмова/ Ралф Аренс, България; ISBN 954-91303-1-2
Каталог към проект „FFF“, Mohr-Villa 2006, Германия

Текстове на автора са публикувани в

www.baramo.art

От автора

Моите теми са насочени към човека, движението и универсума. В творбите си възприемам човека и през ницшеанската концепция за богочовека и потенциала за развитие, въплътен във всеки един от нас.
("Няма факти, само коментари и интерпретации." - Фр. Ницше)

Изкуството, което създавам, не зависи от про- или анти- традиционни елементи, а от пластичната проблематика и търсеното картинно пространство. Художественото произведение е упражнение по хармония в определен времеви отрязък. И ако това е така, то притежава енергията да освобождава, отразявайки едновременно и съвремието и вечността.

Експериментът е важна част от творческата ми практика. От 2015 г. работя върху идея за естетиката на бавното движение, която нарекох „Седиментен процес“. Това е визуален език, който се основава на математическа логика и линейна перспектива. Техниката е акрил и пастел върху хартия или платно. Този подход е разпознаваем в последните ми авто-курирани проекти: „Архитекта”, „Отминаващи и оставащи пейзажи”, арт филм „Споделени пространства“ и „Ангели Хранители“. Композициите са базирани на кинетични структури, създаващи илюзията за гравитация/антигравитация. Те са придружени от концептуални текстове на екзистенциална тематика и визуализират човешкото съществуване като бавна каменна скулптура в процес на съзидание.