Изложба скулптура на Снежана Симеонова
мн.ч, бутафории, ж.р.
1. Спец. Само ед.ч: В театъра – предмети и вещи, изработени от лек материал (картон, шперплат и др. ), които наподобяват истинските и се употребяват вместо истински.
2. Прен. Нещо фалшиво, показно; имитация.
прил. бутафорен, бутафорна, бутафорно, мн.ч. бутафорни.
Проблемът, разработван в изложбата, е бутафорията, изразена чрез бутафоричността в природата. Бутафорията е феномен, който постоянно присъства в живота на човека (и изкуството), но по нашите географски ширини бутафорията има не само широко разпространение, но представлява част от една паралелна реалност, която е на път да погълне или измести реалния свят. Тук става дума за модели на поведение, начин на изразяване, концептуално отношение към света, в които преобладава показната имитация, близост с реалността, но същевременно заместването и с образи - материали, форми на изразяване и поведение, които не са автентични. Става все по-трудно да се определи границата между автентичното и имитацията и големи „парчета” от действителността се оказват подменени от бутафорни конструкции. Това се отнася и за природата. Тяхната лековатост, липсата на истинския субстрат, заместването му с нетрайни и временни подобия се открива по болезнен и драматичен начин, носейки фатално драстични, дори трагични в много случаи последствия. Завесата се раздира, вследствие на катаклизъм или екстремно, разрушително събитие и зад нея кухината се оказва изпълнена с нескопосна и срамна имитация на истина. Този непрекъснато редуващ се цикъл на бутафорни изграждания и драматичното им крушение не акумулират опит, който да премахне този повтарящ се абсурд. По-скоро обратното - създава се атмосфера на несигурност, в която човекът все по-често избира имитацията, която осигурява комфорт пред истинността, която не винаги е лицеприятна.
Изложбата е опит за концептуално изостряне на този проблем, тъй като третира бутафорното представяне на възможно най-автентичната даденост – природната среда. В този смисъл тя е и предупреждение...
- Повече за авторката:
Снежана Симеонова е родена в София. Завършила е Художествена Академия в София, специалност „Скулптура”.
Избрани самостоятелни изложби:
2012 – “no CONTACT” – галерия Аросита, София
2011 –Градска Галерия , Пловдив
2009 – Дом Витгенщайн, Виена
2008 – Софийска Градска художествена Галерия „Платноходки”
2006 – Археологически Музей, Варна „Камъни от градината”
1998 - Галерия „Райко Алексиев”, София „Кули”
1995 – НО Галерия, Берлин „Мрежи” и още 15 самостоятелни изложби.
Избрани групови изложби ( последните 3 год.):
2012 – NordArt 2012, Германия
2011 - NordArt 2011, Германия
2011 – Paper Art Fest, София
2010 – Биенале на фигуративното изкуство, Badajoz, Испания
2010 – New Plimouth, New Zealand
2009 – Oбернкирхен, Германия
2009 – Balkan Art Inspiration, Румъния и др.
Взела е участие в 51 Скулптурни Симпозиуми в камък, бронз, теракотa в България, Германия, Унгария, Япония, Австралия, Нова Зеландия, Южна Африка и др.
Награди:
2004 - Награда за скулптура от Второто Биенале в Плевен, България
2001 - Втора награда за скулптура от скулптурен Симпозиум , Финес, Испания
1993 - Награда на Асоциация “Art Dialogue”, Франция
1991 - Първа награда от скулптурен симпозиум в Ниредхаза, Унгария
1989 – Трета награда за скулптура СОФИЯ 89, България
1986 – Национална награда за скулптура ”М.Марков”, България
1985 – Награда от Скулптурен Симпозиум в Дзинтари, Латвия
Нейни работи са притежание на НХГ, СГХГ, ХГ в Пловдив, Враца, Варна, Добрич и др., „А.С.Пушкин”, Москва, Съюз на Полските скулптори, Музей на камъка, Сакурагава, Япония, Кметството на Изерлон, Германия,;Кметството на Маалот, Израел; Университета в Испарта, Турция; Бератцхаузен, Обернкирхен, Германия; Кметството на град Алмело, Холандия и др., както и частни колекции в България, Белгия, Австралия, Холандия, Н.Зеландия, Швейцария и др.
Живее и работи в София и с.Илинденци
www.snejanasimeonova.com