Изложбата „Български архитектурен модернизъм. Образци от 1920-те, 1930-те и 1940-те години“ представя над 30 сгради от цялата страна от цитирания период. Тя се базира на над 4-годишна работа по изследване на модерната архитектура в България с проучвания на терен, архиви, библиотеки, интервюта с наследници и собственици.
При голям интерес и съпътстващи събития бе показана изложбата на Антоан Божинов „Моите свидетелства (1985 – 1991)“ с куратор Надежда Павлова. В галерия „Фотосинтезис“ целогодишно се излагат произведенията на изявени български и чуждестранни автори.
Група „Градът“, обособила се 1986 г. и станала особено популярна с едноименната изложба през 1988 г. в галерията на Съюза на българските художници на ул. „Раковски“ 125 в София провокира в онези години лавина от интерес. Изложбата на група „Градът“ е събитие, което ни кара да погледнем назад.
Пътят на Божидар Бончев в изкуството на керамиката от самото начало – независимо от сигурното владеене на материала и техниките – е белязано с търсене на нова образност, със стремеж към навлизане в нови пространства.
Изложбата на Александър Петров (1916 – 1983) в Националната художествена галерия с куратор Сузана Каранфилова поставя няколко въпроса: за цвета като същност на пластическия изказ, за взаимодействието родно – чуждо и модерността, за целостта на образа на художника.
Ние използваме бисквитки, за да ви дадем най-доброто изживяване на нашия уебсайт. Можете да научите повече за използваните бисквитки и как да ги изключите тук