Бюлетин типове
Косьо Минчев / SIgnal

Signal. Изложба на Косьо Минчев и Людмила Магдалена

Двамата автори за първи път се представят заедно в изложба, макар да са житейски свързани. Косьо Минчев е известен с провокативни ре-концептуализации на класически творби, от 25 години живее в Ню Йорк и идва със скулптури, създадени там. Людмила Магдалена се занимава с фотография от 10 години и тук показа нережисирани живи образи с „женска чувствителност“.
Мартиан Табаков / Звук и Форма

Аура. Съвременна българска скулптура

Аура е неповторимостта на творбата и теоретично се губи в резултат на репродукции. Тази изложба тества далечина и недостъпност при възприятието. Зрителят първо бива лишен от близка гледна точка към по една изложена работа на 15 млади автори, а накрая вижда всичките заедно само като фотографии.
image

Изобразително изкуство – съвременност и значимост

Двуезичният каталог „Изобразително изкуство – съвременност и значимост“ е издаден от ЮЗУ „Неофит Рилски“ – Благоевград с подкрепата на МОН. Съставител и автор е Анна Покровнишка, доцент в ЮЗУ. В изданието са представени над 40 художници, родени или работещи в Югозападна България.
Цанко Панов / Музикални видения

Цанко Панов

Цанко Панов (1950 – 2003) е един от малкото български художници, които систематично и задълбочено експериментират в областта на графиката и живописта, използвайки музиката за предизвикване на перцептивни преживявания.
Изкуство и власт в България през 70-те години на ХХ век / корица на книгата

Изкуство и власт в България през 70-те години на XX век

Пламен В. Петров разкрива мащабна панорама на отношенията между властта и изкуството, културната политика на държавата, постиженията и проблемите на творците през 70-те години на XX в. Върху титаничен обем архиви, мемоари и още хиляди източници авторът гради интердисциплинарно изследване с добър баланс между факти и анализ, солидно аргументирани изводи и оценки.
Елена Олимпиева / корица на книгата, посветена на Станислав Памукчиев

Антиномиите в творчеството на Станислав Памукчиев

„Гранично/безгранично. Антиномиите в творческата програма на Станислав Памукчиев“ е базирана върху дисертация на Елена Олимпиева за един от ярките съвременни художници. Изследва визуалните образи, създавани от Памукчиев в резултат на философския диалог с обективното и субективното. Провокира въпроси за общуването между интуиция и рацио при зараждане на творческа идея.