Милена Здравкова бе отличена с престижната награда „Лоренцо Великолепни“ (Lorenzo il Magnifico) – второ място за текстилно и нишково изкуство на 13-ото Биенале във Флоренция.
25 000 квадратни метра рециклируем тъкан полипропилен в сребристосиньо и 3000 метра червено въже обгръщат и пристягат един от символите на Париж. Силуетът на Триумфалната арка остава разпознаваем, монументален, но едновременно с това тя е и нежна, крехка, трептяща. Отразява небето на Париж и променя цвета си с него.
Националните есенни изложби в старинен Пловдив отново привлякоха вниманието на публиката с богатството от творчески интерпретации на авторите, обединени от темата „Прагове и белези“.
Живописта на Мария Матева определено създава различен свят. Цветово наситените повърхности на творбите ни срещат с нестандартни форми, с реалистично изпипани детайли, които се смесват и приплъзват едни в други по странен начин. Комбинациите наподобяват съновидение. Цялостното излъчване на изложбата внушава загадъчна привлекателност и необичайна хармоничност.
„Който не е готов да се преклони пред красотата, не е способен да я покаже.“ Пропито от чувството за хармония и изящество, цялото творчество на Борис Ненов потвърждава искреността на тази негова мисъл. Със своите пейзажи и натюрморти Ненов не само създава красота, а успява да я превърне в споделено послание.
„Медалиерното изкуство в България от Освобождението до наши дни“ е първи сериозен опит да се открият и систематизират факти, обосноваващи отделно направление и жанр в изобразителното ни изкуство. Преди да ни напусне, Ирина Колбасова осъществи това трудно и задълбочено изследване.
Ние използваме бисквитки, за да ви дадем най-доброто изживяване на нашия уебсайт. Можете да научите повече за използваните бисквитки и как да ги изключите тук