Бюлетин типове
image

Володя Вълчев – чистият живописец

През юли и август 2018 в Художествената галерия на Варна се състоя мащабна изложба, наречена „Володя Вълчев и приятели“. Освен колекция от живопис на рано починалия Володя Вълчев (1953 – 2000) с по една творба бяха представени художниците Вихрони Попнеделев, Боян Боев, Веселин Начев, Явор Цанев, Николай Николов, Милко Божков и още много други.
image

За местата на преживяното, сенките от миналото и от бъдещето в мащабната изложба „Биографично“ на СБХ

Изложбата „Биографично: места на преживяното. Сенки от миналото, сенки от бъдещето“, организирана от секция „Живопис“ към Съюза на българските художници с предварително зададена тема, поставя сериозен въпрос с истинско значение. Не онзи, чийто отговор търсят философите от векове и е заложен в самото задание и тема на изложбата – „Откъде сме?“ или „Накъде отиваме?“, а просто „Къде сме сега“?
image

Константин Костов за изложбата „Биографично“, СБХ

Вероятно не е прието или се възприема за трудно, дори за необичайно, художникът сам да контекстуализира произведенията си, а какво остава да ги определя, но аз ще направя своя опит като ключ към тяхното разбиране именно в контекста на изложбата на секция живопис „Биографично“ .
image

Дина Стоев за изложбата „Биографично“

Аз не открих в тази изложба същата надежда, която усетих, когато четох идейния текст – че има нещо дълбоко споделено, което ни кара да реагираме. Самият факт, че бях изненадан от това, е личен повод за размисъл… ценен сам по себе си.
image

140 години Майстора и Националната награда за живопис

На 1 февруари 2022 се навършиха 140 години от рождението на Владимир Димитров – Майстора. В светлината на честването и с празничната приповдигнатост на този необикновен ден в кюстендилска художествена галерия по традиция бе връчена и Националната награда за живопис „Владимир Димитров – Майстора“.
image

Като на игра. Изложба на Зоран Мише

Зоран Мише се завръща в ранните си спомени – в необремененото, свободно и въображаемо детство. Чрез вече познатите офорт и акватинта художникът прави завой към тема първоизточник, маркирала най-ранните стъпки на неопитоменото.