Бюлетин типове
image

Визуалните спомени на Кирил Чолаков

„Дисекция на спомените“ – това е мотото на изложбата на Кирил Чолаков в столичната галерия „Стубел“. Ядрото на експозицията се формира от два основни тематични цикъла. Първият е озаглавен „Къща отвъд света“, а вторият цикъл, озаглавен „Нежната спирала“, включва творби, изпълнени с акрил върху платно и е подхранен от допира на автора със старите снимки.
Интериор от XIII Обща художествена изложба, 1940

Началото. Галерията на улица „Раковски“ 125

Неоспорим факт е устойчивостта на галерия „Раковски“ 125 като институция. Независимо от историческите превратности, тя никога не променя първоначалното си предназначение, заявено в нормативните документи на СДХБ и Комитета на фонд „Изложбено помещение“ още при проектирането ѝ. Изложбеният салон на ул. „Раковски“ 125 е най-дълго съществуващата галерия в България.
Орфей Миндов / Ритъм

Художествен облог в Трявна

В галерия „Казаков“ към Специализирания музей в Трявна на 4 май бе открита представителна изложба на изявени български творци – скулптори и резбари от различни поколения, представители на различни стилови направления в нашето пластично изкуство.
image

120 години от рождението на Марио Жеков

На 14 юни 2018 г. в Художествена галерия – Стара Загора бе открита ретроспективна изложба на Марио Жеков (1898 – 1955). Експозицията е посветена на 120-годишнината от рождението на един от най-значимите майстори на морския пейзаж в българското изкуство. Тя включва 120 произведения (живопис, рисунки и плакати), обхващащи всички периоди на творчеството му между 1921 и 1955 г.
Красимира Михайлова / Искърско дефиле

„Привличане“ – юбилейна изложба на Красимира Михайлова

Реалността се разтопява в експресивни, почти сурови цветове. Тези платна карат зрителя да почувства, да изживее процеса на създаване на картината, а оттук – и да се приобщи към съответното настроение. Може би поради това юбилейната изложба е наречена „Привличане“? 
Яна Костадинова / От изложбата

„По следите на вярата“. Изложба на Яна Костадинова

С картините си Яна ни води по следите на своите духовни предчувствия, води ни по местата, където е откривала знаците на своите интуитивни прониквания в задграничното. В тази „топография на свещеното“ тя намира причините да бъде художник.