Бюлетин типове
Сашо Стоицов / от изложбата

Изложбата „Covers“ на Сашо Стоицов

В своите картини Сашо Стоицов акцентира върху образа, за да достигне до „имитации на корици на списания“. Визуалният израз на идеята е една загатната форма, семпла конфигурация, с ясен и изтънчен нюанс върху полупрозрачен фон. Цветовете имат превъзходство над силуетно изобразените лица и това насочва към стилизация, носеща емоционален заряд и импресионистични вибрации на светлината.
от изложбата

Портрет. Изложба на секции Живопис и Скулптура

Докато се разхождах и разглеждах изложбата, мислех и за началото на портретното изкуство така, както го е разказал Плиний Стари в „Естествена история“. То е започнало с очертаване на линии около човешката сянка.
Йордан Кисьов / от изложбата

„Утаеното време“ на Йордан Кисьов утвърждава новата неизбежност на модерността

Годината е 2005. Близо до границата, която бележи разделителната линия между Южна и Северна Добруджа, при Силистра, на ниския бряг на реката е застанал един мъж. Среден на ръст, с лице, по което усмивката и тъгата се смесват, но това го вижда реката, а ние го знаем като художника Йордан Кисьов.
image

Виждаш повече от това, което виждаш. Изложба „Минимализъм bg“

Формите на минималистично изкуство в България са създадени в различен от западния социокултурен контекст, имат свои опорни точки в духовно унаследеното и създават специфичен културен резултат със своя автономна емоционална и духовна температура, със свое самосъзнание.
image

Изложбата „Портрет“

Изложбата „Портрет“ изпълва трите зали на първия етаж, които впечатляват с оформлението на интериора, явяващ се главен медиатор за презентирането на експозицията от живопис и скулптура и комуникирането с публиката.
Станислав Памукчиев / Докосване

Монолози – рисунки в изолация. Изложба на Станислав Памукчиев

Изложбата представя част от рисунките, произведени от Станислав Памукчиев в домашната му кухня през месеците на принудителна изолация – лабораторно-монологична ситуация. Монолог, определен от него като екзистенциално напрегнат.