Бюлетин типове
Момчил Мирчев / Ключ II (детайл)

„Структури“ – изложба на Момчил Мирчев

Момчил Мирчев е нарекъл своята изложба „Структури“. Зад това донякъде абстрактно заглавие виждаме актуални прояви на неговото творчество, и по-специално част от нефигуративните му пластики, които представляват особен интерес.
Слав Недев / Без название

„Обекти“ – изложба на Слав Недев

Какво е обект? Възможни са различни интерпретации на това понятие. Тук то има простото значение на нещо, което можем да наблюдаваме. Нещо, което възприемаме като външно по отношение на наблюдаващия (субект) и което може да бъде видяно от него и от околните.
Бисера Вълева / Хроника на дните (детайл)

Хроника на дните. Изложба на Бисера Вълева и Орлин Дворянов

Проектът „Хроника на дните“ обединява двама автори, много различни като стил, но свързани от интереса към човека и човешкото. Двете експозиции представят две художествени интерпретации на проблема за съдбата на човека и за неговото място в света.
Иван Обретенов / Метафизичен пейзаж

„Дъжд в рая“ – изложба по повод 70-годишнината на Иван Обретенов

От средата на XX в. изкуството на Иван Обретенов достойно заема своето място в българската култура. То неизменно принадлежи към дискурса на метафизичната културна нагласа, при която авторът търси художествено да изрази една устойчива представа за субстанциалното, за физическото и надфизическото, за трайното и изменчивото, за смисъла.
image

Призраците са сред нас

Изложбата не си поставя различна цел от „Гонене на зли духове“, но резултатът от нея може да изведе определени изводи по отношение на съвременната художествена сцена днес и да предположи по-дълбоки и предумишлени намерения.
image

„50+50=30“ – Юбилейна изложба на Мариета Конова и Марио Конов

В портретите и пейзажните си цикли („Отвъд пейзажа“, „Осмислено от Париж“ и „Хронология на срещите“) Мариета Конова изгражда образността чрез типичен рафиниран колоритен импулс, разчитащ на диалога на „допълващи“ се цветни двойки върху цветна имприматура. Резултатът е своеобразен манифест на комплементарния контраст, доста сходен като визуална мощ с витража.