Бюлетин типове
image

Необикновеният фюжън на Димитър Трайчев

Ретроспективната изложба във Варненската галерия обаче се фокусира върху творчеството му като създател на живопис, графика, рисунка и концептуални инсталации. Представените работи безусловно опровергават често повтаряното от самия Трайчев твърдение, че той е преди всичко графичен дизайнер.
image

Безмерната дарба на Мария Зафиркова

Ранните ѝ картини, представени в ретроспективната изложба, са фигуративни и показват свободен и овладян живописен маниер, лекота и прозрачност в изграждането на формата. Доста от тях изобразяват самата нея в пространството на новото ѝ ателие във „Вулкан“ („Новото ателие“ (1979), „Преди 10 години“ (1979), „Лято“ (1981). Още тези работи откриват нейния впечатляващ талант на безупречен, блестящ рисувач.
image

За изложбата „Драматургия на пространството“

Концепцията на изложбата „Драматургия на пространството“ постави един много важен въпрос за теоретичното и практичното осмисляне на пространството в театралния спектакъл, от една страна, и представянето на това пространство, което остава иначе затворено в рамките на спектакъла, в изложбеното пространство. Изложбата, която показа творби на над 30 художници, илюстрира как работи театралната същност на пространството.
image

Изложба „Ахимса. Ненасилие“

Индологическа фондация „Изток – Запад“, община Плевен, галерия „Арт център“, Плевен, със съдействието на посолството на Република Индия са организатори на изложбата „Ахимса. Ненасилие“. Идеята принадлежи на скулптора проф. Емил Попов, на художника проф. Станислав Памукчиев и на индолога Йорданка Боянова.
image

Размяна на местата

Шестима художници експериментират, като разменят помежду си обичайните медии, с които се изразяват: живопис – Дарина Цурева и Борис Колев, графика – Христофор Кръстев и Елена Панайотова, пластика – Камен Симов и Николай Златанов – Кайо. Идеята е на Борис Колев, а куратор е Камен Симов.
image

Визуални транскрипции на архетипа. Размисли за изложбата „Тишина“ на Николай Тодоров

Николай Тодоров е от онези творци, които предпочитат тишината на синтезирания изказ пред екстатичното полихромие и повествователната бъбривост. За него изкуството е убежище, мисия, както и начин за себепознаване.